Monday, March 26, 2007

Måndag eftermiddag...

...och solen skiner. Det är rätt kallt men härligt ändå.
Nu börjar trädgården pocka på lite uppmärksamhet och förvandlingen börjar. Just nu ser den inte så vidare värst kul ut, men efter vårens och sommarens förvandling så brukar den bli vår oas i den lilla staden. Tänkte mig en förvandlingsföljetång med början nu i mars.
Trädgården i mars-07
Förra veckans kreativa måndag var härlig med ledig från ordinarie arbete. Pyssel och bad med barnen. I dag har verkstaden dragit och jag har faktiskt fått lite gjort. Lite nya glaspärlor har det blivit. Jag har inte smält glas på ett bra tag nu. Blev lite nojjig då jag upptäckte en knöl på haslen och började fundera på vad det är jag egentligen sitter och andas in i gasångorna......ångesten har lagt sig lite och jag har kommit i gång i gen(ska till läkare snart och kolla upp knölen). Sedan blev det en ordentlig och behövlig uppstädning av verkstaden med
Min glasverkstad
Pärlor i avspänningsugnen
Färdiga pärlor i skålen
Det blev ytterligare en arigurumifigur och två små ananobjörnar (halvfärdiga)

2 comments:

Minianna said...

hej hej!!

Jamen det är ju för att ni är bosatta nere i dalen, ha ha, häruppe på det sköna utsiktsberget finns inga dimmor, utan bara soooool!!! visst är det grymt skönt att våren är på väg!!!

Och ang. kejsarsnittets vara eller inte vara så är jag fortfarnade helt velig och det värsta är nog att det kommer vara så ända fram. Har svårt att ta ett beslut känner jag. Skulle vilja att någon annan bara gick in och tog beslutet åt mig. Nu blir det så här liksom!! :O)

Ja ja, det löser sig väl!!

Du är grymt kreativ, kan inte jag få lite?? Känner mig helt off just nu. Orkar knappt få upp lite tulpaner. Trädgården ska vi inte ens tala om *S* Jag gillar eran gulliga trädgård, vi kanske kan byta?? Ha ha

Ha en jätteskön vecka!! Kramar

Anonymous said...

Hej!
Hittade hit genom "Mitt lilla hus" blogg och blev genast intresserad när jag läste din profil....vi har en sak gemensamt...vi är skaparberoende:)
Det ska bli spännande att följa din trädgårds förvandling....
Trevligt besök det här..tack för titten!