Monday, March 5, 2007

Hmmm...

....glömde mina inloggningsuppgifter så jag har inte postat på några dagar.

I dag kom ett roligt paket med tyg (orange,rosa,grönt) som ska bli filtade vantar till butiken. Butiken= KOiJ- Konsthantverkarna i Jönköping. Titta in på www.koij.se.
Vi är 13 konsthantverkare som delar butik i centrala Jönköping. Jättekul!


Butiksinteriör

Butiksexteriör



Jag tillverkar och säljer handstickade filtade mössor...







..handgjorda glaspärlor







___________________________________



Arbetet med min ARIGURUMI figur fortskrider, sakta men säkert. Har ingen bild ännu men kan säga att huvud, kropp armar och ben är färdiga så snart återstår bara montering.

Något annan som är stort i Japan är pyttesmå sydda björnar - ANANO björnar



Det är faschinerande att något som förknippas med barn kan vara så stort bland vuxna människor i Japan. Jag får väl skylla på att jag arbetar med barn eftersom jag är lika barnsligt förtjust i de små figurerna. Jag har själv försökt mig på att göra en liten ANANObjörn, men deär så pilligt små så resultatet blev inte så bra....



















No comments: